alfridashem.blogg.se

Sofforna

Det är snart en vecka sen jag skrev att mina sofföverdrag snurrade i maskinen med textilfärg i förhoppningar om ett mörkbrunt överdrag. Överdragen har snurrat många gånger i maskinen efter dess och resultatet har varit en katastrof. De blev fläckiga och fula och det ville inte reda upp sig alls

Var deppad över mina förstörda soffor när jag kom på att jag fick med mig extra överdrag när jag köpte dem, de var i en hemskt ful kornblå färg och jag rös när jag fann dem. Ringde lillasyster och bokade upp mig på hennes tvätttid i hennes hus och åkte och köpte MÅNGA paket med svart textilfärg. Tänkte att det inte kan bli värre än innan och sofforna behövde ett överdrag. Efter två infärgningar var jag nöjd och hoppades på samma resultat efter att de torkat. Överdragen fick en svart/mörkmarin färg och det blev kanonfint.

När sonen kom hem från dagis utbrast han "soffa fin" och kröp genast upp med sin lilla gitarr och började plinka och sjunga. Gott betyg, för mig det bästa :-)