alfridashem.blogg.se

Hallen by night

Maken och sonen sover gott och jag sitter vaken för att invänta dagens idol resultat. Måtte denna tävling vara slut snart så jag får sova om nätterna. I tvättmaskinen snurrar klädseln till ektorp sofforna och jag är ganska så nervös. Har redan färgat en gång och det blev inte särskilt lyckat. Ett fläckigt resultat i en grön/grå färg. Inte det chokladbruna jag tänkt mig, hoppas det går bättre denna gång annars har jag två förstörda soffor.

Vet att bemz har de överdragen jag söker, men priset är lika mycket som vi fick ge för sofforna så jag börjar i denna ände.

I hallen lyser det lite höstmysigt från spegeln. Har hängt ljusslingan jag köpt till sonens rum där. För nu har jag kommit på att sonen ska få byta rum och få alldeles nytt rum för stora pojkar så får lillebror eller lillesyster ta över hans nuvarande. Filar just nu på en väggmålning som passar en tvååring. Under tiden har ljusslingan fått i uppgift att sätta lite stämning i husets första rum. Så här är det i hallen på natten